Pagini

2 iun. 2014

Sistemul sau ce mai e prin școlile noastre (2)

Cu scuze, am furat ideea de la Cami, că mi-a adus aminte.

Din categoria profilor care nu-și fac orele.
Profa mea de religie nu și-a făcut aproape niciodată orele.

4 ani de liceu, în medie, cam o oră pe an, iar în oră aia nu se poate spune c-ar fi făcut ceva, că n-a făcut. Să dictezi dintr-o carte de religie și din fragmente din biblie pentru 3 copii din 36 nu e oră făcută. 3 copii s-au transformat în 2, iar unul din ei e fată și-și păstrează virginitatea până după căsătorie. Că asta o definește, o face femeie, o face pură și-o face credincioasă în fața bărbatului, dar, mai ales, în fața lu' dumnezo. Cam asta e direcția orelor de religie.
Cu atât mai puțin meserie făcută. Cu atât mai puțin implicare, dedicare, captivare de atenție și oameni care pleacă acasă cu niște chestii noi, interesante, folositoare, uite, mami, ce-am învățat azi la școală, cultură generală, etc.

Zi-mi ceva despre islam, catolici, hinduism, budism, zi-mi ceva despre religia mea, despre cum s-au omorât ăia ca s-ajungă la o religie, la alta, despre cum s-au convins că au nevoie de-o religie, despre cum e la alții, despre în ce cred alții, despre de ce cred așa.
Zi-mi despre a mea, fă-o credibilă, zi-mi cu argumente solide de ce crezi tu in dumnezo, de ce e bine, de ce e rău, da' zi și de celelalte, că nu e război de cine are mai mulți. Prezintă lucruri, nu le băga pe gât. Lasă-mă să văd eu dacă mă simt bine cu ortodoxism sau îmi convine, mă atrage, simt și cred în altă religie. Sau poate nu m-atrage nimic. Da' explică-mi altceva decât isus, fiu de virgină, a murit pentru tine și tu tre să crezi în el, 10 porunci sfinte, rai și iad, supunere, discurs religios. Vorbește, dezbate, pana mea, fă chestia aia pentru care te-ai băgat în învățământ. 

De fapt, nu cred că știe multe cuvinte. Și dacă știe, eu n-am auzit-o. Și de fapt, oamenii ăștia super credincioși nu știu să discute, știu să impună și să zică nu la orice altceva. A fost nevoie să citesc acasă lucrurile pe care ea trebuia să le zică la ore, să compar și să descopăr singură dacă cred, în ce, de ce.

Profa mea de religie nu-și face treaba, dar pune notele pe spovedit. Te-ai spovedit, ai 10. Nu te-ai spovedit, ai 9. Anul trecut avea amenințări de-astea cu o să-ți iasă media doar 9 sau n-o să-ți închei media. Bine, n-are niciun drept legal să facă asta, dar cred că și-a dat seama între timp că n-are zvâc, c-ar avea mustrări și c-ar ajunge în iad. Pe bună dreptate. A rămas la nota 9 pentru păcătoși. Minunat e că ea chiar crede că toți se spovedesc și crește inima în ea. Pleacă la biserică împăcată. Nu face la oră decât să se uite la cum elevii ei pun muzică, urlă, dau foc la ce găsesc, dar toți au media 10. E ok. Când i-am zis că pune note doar pe spovedit mi-a răspuns spovedania e legătura voastră directă cu dumnezeu. Pentru asta meritați 10.

În schimb, profa mea de religie semnează condica și primește bani. Primește bani pentru orele de nu le face la clase de liceu și pentru orele de le face la clasele de generală în care nu învață, doar îndoctrinează.
pampam.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu