Pagini

3 iun. 2014

Borfăieli

Nu sunt complexată fizic, nu am nicio problemă cu aspectu meu' de slăbănoagă, mă doare-n fix dacă mă vezi pe stradă și-ți pare că-s prea nu știu cum, că-mi lipsește ceva, că tre să schimb. Oamenii care repetă și tot repetă auzi, da' tu ce mănânci, c-ar trebui să te mai îngrași sunt proști. Că greutatea nu depinde mereu de ce mănânci, că nu bagi în tine mereu ca să te mai îngrași, că poți să mânci continuu și să nu iei în greutate, că metabolism diferit, că nu mă îngraș sau slăbesc pentru tine și că nu există trebuie să te îngrași, există îmi convine cum sunt acum și nu-mi face nici rău. Până la urmă, e mai grav să fii gras decât să fii slab. Dacă știi pe cineva care-i veșnic slab, dacă nu înțelegi cel puțin aia cu metabolism diferit sau aia cu nu tre să-ți convină, că eu sunt ok cu mine, dacă încă repeți mâncă și tu, că tre să te îngrași ești prost. În cele mai multe cazuri, ești și grasă și-ți faci rău că nu slăbești în timpu'-n care mă întrebi dacă mânc aer.

Îți trebuie ceva mai mult decât nimic și doar sărăcie lucie ca să poți să mânci niște fasole rece cu ceapă și mămăligă sau cartofi copți pe plită. Ceva mai mult, adică o bucată de pământ pentru fasole, ceapă sau cartofi și alta pentru porumb, posibilitatea să ai cu ce și să poți să-l lucrezi sau să ți-l lucreze alții, ori șansa să faci rost de ele cu ziua de muncă la restul, o oală și-o plită. Dacă te duci măcar într-un sat din Moldova, spre Vaslui sau spre Iași, găsești familii cu copii care n-au cum să mânce mâncarea săracului-cartofii sau fasolea-că-s mai săraci chiar de atât. Și Moldova n-are doar un sat. Dar toată lumea salvează și plânge copiii din Africa. Perfect, toată lumea merită salvată, numa' să nu ne mânce câinii până la somalezi, c-avem și noi somalezii noștri ș-ajungi mai repede la ăștia c-o pâine sau cu ce vrei tu să-i ajuți.

Am prieteni de 25-30 de ani. Mă distrează maxim să-i tachinez cu cât de bătrâni sunt, râd de ei până epuizez toate glumele și combinațiile cu cuvântul bătrân și după ce termin cu astea, încep cu alea proaste, iar ei suportă după 8 ore de muncă. Pentru că mă lasă, pentru că îmi permit, pentru că ei știu că nu-s bătrâni, pentru că la glumă-glumim, la serioase-vorbim pe bune.
Nu cred că adulții tre să fie morcoviți în fund, nu cred că tre să ne măsurăm în ce facturi plătim și-n câte rahaturi pățim zilnic. Da, ai o vârstă(ce porcărie), ești matur, nu ne tragem de șireturi(altă porcărie), plătești taxe și impozite, nu ne comparăm, mai am până să ajung ca tine, da' astea nu te fac să-ți dai aere de genul uite ce mare sunt eu sus și ce mic ești tu jos, să nu împarți o vorbă, o glumă, o bere, o țigară, o atenție, o măslină. Nu e ca și cum ai ajuns la nivelul la care ești prea mare ca să mai ai ochi pentru alții de nu-s colegii tăi de muncă. Nu pari mai prost dacă vorbești cu ăia mai tineri. O să fii doar mai de treabă.

Am crescut într-un cartier de țigani amestecați cu români, Omul avea prieteni la bere țigani, ai mei s-au cunoscut printr-un prieten țigan, iar colegii de joacă din spatele blocului erau și țigani. M-au enervat englezii ăia care au sărit disperați de fund în sus că vine bulucu' de români și le fură și distrug țara ca niște țigani proști ce sunt, m-au enervat francezii când, într-o emisiune televizată, au făcut prostia aia cu cerșitu' pe străzile Franței, ca niște papițoi de 2 ani, mă enervează ungurii care exagerează și nici ei nu-s siguri de ce, mă enervează românii care se scârbesc de toți țiganii. Că fiță, că vai, nespălați,scârboși, sleioși, hoți, nu fac nimic, nu vor să facă nimic, rebuturile societății, trimit copiii la cerșit, te hărțuiesc pe stradă, în condițiile în care există români fix la fel și-n condițiile în care n-au cunoscut toți țiganii și nu-s toți așa. Dar na, doar cuvântul țigan e făcut ca să-ți provoace silă. Că-s țigani.

pampam.

8 comentarii:

  1. Nu sunt un hater, însă îmi displac cei ce ne displac pentru că am fi țigani și demni de un scuipat. Dar și cei care ne-au făcut să ajungem așa.
    Salut, Joe!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mai aveam puțin și te stresam cu mail-urile mele stresante. te-ai salvat.
      încuiați. toți sunt niște încuiați din 1900 toamnă

      Ștergere
    2. Nu te sfii. Succes la examene!

      Ștergere
    3. săru'mâna. să treacă naibii odată

      Ștergere
  2. 1900 e prea mult, mai scade 200 de ani!

    RăspundețiȘtergere
  3. deci fiecare are tropismul sau fata de prostie si metabolism diferit , ma simt mai liber

    RăspundețiȘtergere
  4. la unii nu există tropism, după cum văzuși. să nu uiți că-mi datorezi ''mai liber'', te rog.

    RăspundețiȘtergere