Pagini

20 oct. 2014

Lumea în care carnea e singurul fel de mâncare

Nu mânc multe chestii.
Nu beau multe alte chestii.
Nu mă îmbrac în multe alte chestii.
Nu am mulți prieteni.
Nu vorbesc cu toți oamenii de care dau.
Nu răspund fiecărui boschetar bărbos care mă bagă-n seamă.
Și e urât din partea mea că fac așa.

Unii numesc asta anormalitate, aroganță, alint sau moft.
O prietenă de-a mea îi spune selecție, pretenție sau standarde înalte.
Înclin foarte mult spre a doua variantă.

Există oameni care mâncă carne, chiar dacă le-ar face rău, n-au o problemă cu asta. Sunt oamenii pentru care carnea e un imperiu. Un idol la care se  pun în genunchi și fac plecăciuni dedicate cu furculița într-o mână și pâinea în cealaltă. Rugăciunea lor de început și sfârșit e orice masă fără carne nu e o masă. Și prin asta roagă carne. Oamenii ăștia te vor întreba cu milă și indignare-n ochi și voce dar tu ce mânci dacă nu mânci carne? Ca și cum mâncarea se termină la carne. De fapt, în lumea lor, mâncarea chiar începe și se termină la carne.

Eu nu fac așa ceva. Eu mânc ce-mi face bine.
Nu mânc carne, cu excepția cărnii de pasăre, pentru că nu pot, pur și simplu. Pentru că mi-e greu și nici nu vreau să-mi imaginez cum s-a pus înăuntrul meu toată carnea grasă din ăia 17 ani de carne grasă, prăjită, uleioasă sau untoasă, de-aia de-ți întoarce stomacul pe dos la câteva ore de când ai mâncat și nu știi de ce te zvârcolești în pat. Carnea aia se pune undeva și nu neapărat pe fund, burtă și picioare. Pentru că atunci când molfăi porc, vită, iepure sau alte animale simt cum porcul, vita sau iepurele se face un ghem mestecat de carne și-mi rămâne undeva între gât și stomac, blocat pe drum, fără aer. Și de-aia nu mânc carne. Pentru că nu mai pot, nu-i ok, și pentru că am lucruri mai bune de mâncat. Dar ce ai tu mai bun de mâncat decât o fleică de carne proaspătă de când taie bunică-ta porcul, pârlită pe loc cu tot cu crusta ei proprie de sânge? Îți stă orezul simplu în gât dacă-l iei doar cu iarbă din aia. Și murătura la cartof nu merge singură. Și ce te-apucă acu pastele, că nu te-ai născut la ei, te-ai născut la noi.

Nu mânc salam, că nu-mi sună bine ce bagă-n el și că nu-mi sună bine că mint legat de ce bagă-n el. Dar de ce nu mânci salam? Alții ar vrea, ai tăi se chinuie și tu faci mofturi.
Nu mânc cârnați din același motiv din care nu mânc carne și salam. Cârnații-s tot aia, dar într-o variantă mai compactă și, uneori, mai grasă. Dar de ce nu mânci cârnați? Cârnații ce mai au, împuști o tochitură, mai bagi și-un cârnat, niște brânzică cu mămăliguță întinsă în ulei, așa se mâncă la noi.
Nu mânc fast food pentru că uleiul de la fast food e ultra folosit, o bucată de carne de la fast food nu se va strica niciodată, iar stratul de sare de pe mâncarea de la fast food poate fi luat ca al doilea fel la masă. Nu mânc nimic ce înseamnă chips, snacks sau orice la pungă care arată prea bine ca să fie și ok.
Nu mânc multe chestii și totuși nu mor nici de poftă, nici de chin, nici de foame deloc, stomacul meu e la fel de hrănit ca al ăluia care se îndoapă cu mici gratis din campania de prezidențiale în momentul ăsta.
3 sferturi din oamenii de care-am dat în ultima lună au considerat că am o problemă.
Eu am considerat că problema e la ei și că e cu adevărat trist ca viața ta să însemne doar carne, slănină cu ceapă și kfc și le-am răspuns că mânc mâncare. Am simțit cum nu mă cred. Cum eu sunt copilul muritor de foame de la casa de copii și ei sunt împărații din imperiul lor de carne.


Există oameni care beau 2 litri de cola zilnic.
Eu nu fac așa ceva. Eu beau ceva ce nu-mi dă senzația că mă ucide lent și sigur în următorii ani.
Nu beau decât apă plată, bere, vin și alte de-astea cu alcool în limita bunului simț, ideea e că nu beau niciun fel de suc, energizant sau așa ceva. Că apa cu acid mă face să devin o mica balenă care nu se mai poate mișca, și că restul sunt niște căcaturi cancerigene. Și nu e ca și cum n-aș vrea să încetinesc un cancer dacă tot am ocazia.
Oamenii care beau 2 litri de cola zilnic nu vor înțelege de ce tu nu vrei să bei cu ei cola zilnic și nu te vor asculta când vrei să le explici de ce nu vrei să bei cu ei cola zilnic. Sunt oamenii care cred că mai bine cola decât apă de canal și că mai bine să trăim momentul decât să ne panicăm. Doar că cola nu e cea mai mișto cale prin care să trăiești momentul.
3 sferturi din oamenii de care-o să dau o să-mi zică sau o să țină pentru ei că sunt o sclifosită din aia care nu bea apa decât cu lămâie, că celelalte-mi stau în gât. Pentru că atât înțeleg ei din asta, ce dacă cola e nașpa, poți să bei cola fără zahăr. Și ce dacă sucurile naturale din comerț sunt pline de rahaturi, coloranți și pulpa de fruct nu-i chiar pulpa de fruct. Pe sticlă scrie natural.

Există oameni care, legat de alți oameni și spre deosebire de ăia care n-au standarde deloc, au standarde înalte în teorie, dar nu le pun în practică. La modul, primul venit-primul servit, plângi după un om mișto, frumos și deștept, dar ieși cu un prost, urât, cu care te plictisești și n-ai ce să vorbești mare lucru. Apoi aștepți să pleci de lângă el ca să poți să te plângi de cât de prost, urât și nașpa e.
Eu nu fac așa. Eu plâng după oameni de calitate în teorie, indiferent că-mi ia 100 de ani să-i găsesc și-n practică.
3 sferturi din tipele cuplate de nevoie vor crede că aia tristă sunt eu, nu ele. 3 sferturi din oamenii cu mulți prieteni. 3 sferturi din oamenii care cunosc foarte mulți oameni.


3 sferturi din oamenii de care dau au impresia că ceaiul e doar pentru slăbit, stilul bărbătesc e doar pentru bărbati, că de-aia se cheamă bărbătesc, cancerul e ceva împotriva căruia nu e bine să lupți, și orice nu conține o bucată de carne e pentru rumegătoare. Sau, mai bine, vaci.
Și asta e, de fapt, trist.

pampam.

6 comentarii:

  1. :-) ... nu știu cum și de ce, dar la un moment dat am început să citesc imitându-l pe Radu Banciu. Sau cum îl imită Bendeac pe Banciu. E foaarrte taarrre! ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. oh nu. înseamnă că e ceva la mine-n scris care-ți aduce aminte de ăștia 2. și nu-i ok, deloc ok

      Ștergere
  2. E OK la tine-n scris, doar că mintea mea a luat-o razna un pic. ... Măi, nu spuneai tu că te-ai pus pe-ngrășat, că ești prea skinny? Cum vrei tu să rezolvi situația?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. când o să ne vedem la prima bere să-mi aduci aminte să țip la tine că nu am nevoie de carne și fast food ca să mă îngraș. punct.

      Ștergere
  3. ... dar nu prea tare, ca să nu o iau la fugă și să nu rămână prima bere neterminată. Hai să fie cu La Mulți Ani! Greșesc?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. să fie, nu prea mulți, totuși. mulțumesc, mulțumesc

      Ștergere